[O1] Mieszek turbo - skąd takie uszkodzenie??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SDI
    Classic
    • 2009
    • 33

    [O1] Mieszek turbo - skąd takie uszkodzenie??

    Czemu w tym Tourze nie ma 1.9tdi? :x
  • piernik
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2007
    • 975
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Mieszek turbo - skąd takie uszkodzenie??

    Witam
    Od pewnego czasu mój szkodnik (AHF) znacznie osłabł i często łapał notlauf'y, pierwsze podejrzenia to N75, wężyki i zapieczone kierownice w turbinie. Organoleptycznie byłem w stanie stwierdzić że wężyki wyglądają ok ale sztanga turbiny ruszała się zaledwie 2-3 mm......czyli nic. No i tak przymierzałem się do rozprawienia się z problemem ale zawsze coś było ważniejsze....do dziś.
    Po kilkugodzinnych zmaganiach z wyjęciem turbiny okazało się że mieszek powoli się rozpada (co widać na poniższych zdjęciach) co było bezpośrednią przyczyną 'zatarcia' się kierownic w turbinie. Jak to możliwe że korpus/obudowa przerdzewiała??
    Dodam że na blacie prawie 230 tys i sądząc po stanie łopatek (są jak nowe) raczej mógłby się zgadzać. Turbina wygląda na nie wyciąganą z auta od nowości czyli od prawie 10 lat.

    Mam jeszcze pytanko, w jaki sposób rozłączyć część gorącą turbiny? Zlałem WD-40 ale po 3 godzinach nie mogłem ruszyć. Rozumiem że metoda młotkowa nie wchodzi w grę? :roll:

    A to przyczyna problemów z turbiną:
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Krzycho-63
      Rider
      • 2007
      • 628
      • Superb II (3T4)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez piernik
      Jak to możliwe że korpus/obudowa przerdzewiała??
      Jest umieszczony w Octavii w pozycji odwrotnej i tam gdzie wchodzi dźwignia zbiera się cały ''syf'' co powoduje postępującą korozję.
      Skoda Superb II Ambition
      2.0 TDI CR 170 KM

      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez piernik
        Mam jeszcze pytanko, w jaki sposób rozłączyć część gorącą turbiny? Zlałem WD-40 ale po 3 godzinach nie mogłem ruszyć.
        zanurzasz cz. goracą w wiadrze z ropą, na drugi dzień próbujesz rozruszać sztangę.
        jak nie da rady to dopiero rozkladasz, tylko nic na siłę. gdzieś było o młotku, ale miedzianym.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          Re: Mieszek turbo - skąd takie uszkodzenie??

          Zamieszczone przez piernik
          Witam

          A to przyczyna problemów z turbiną:
          Z ciekawości, masz osłonę pod silnikiem? Ja nie miałem i też wymieniałem po podobnym przebiegu.
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • piernik
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 975
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez Piotrus
            Z ciekawości, masz osłonę pod silnikiem? Ja nie miałem i też wymieniałem po podobnym przebiegu.
            za mojej kadencji osłona ciągle jest pod silnikiem, a kupując auto była osłona oryginalna, sądząc po zniszczeniach raczej od nowości. Ja tylko zmieniłem na nową. Tym bardziej zastanawia mnie to uszkodzenie, silnik raczej nigdy nie był myty sądząc po pokładach syfu, więc mało prawdopodobne że do gruchy dostała się woda....no chyba że skoda miała styczność z wodą stojącą/płynącą do wysokości turbiny :roll: .

            Piotrus, a czy po zmianie mieszka u Ciebie N75 działał prawidłowo, bo jak zdejmowałem wężyk to wyleciał z niego syf zassany z mieszka i obawiam się że mogło pociągnąć go aż do zaworka.

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Czyli osłona nie ma wpływu na trwałość "gruchy" - ja jeździłem bez i poleciała po podobnym przebiegu. O ile dobrze pamiętam to po wymianie gruchy wszystkie wężyki zostały przeczyszczone, a zawór przedmuchany (został podłączony "na krótko" do zasilania).
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz

              Pracuję...